вівторок, 2 червня 2009 р.

Інтерактивний семінар "Читання та письмо як засіб формування креативного мислення"

1. Які цілі оновленої початкової школи?
2. Розкрийте поняття “креативне мислення”.
3. Які умови для стимулювання креативного мислення?
4. Що дає методична система ЧПКМ, яка запроваджена в навчальний процес?
5. Які інтерактивні методики Ви використовуєте у своїй діяльності?

10 коментарів:

  1. Добрий день! Mарино Сергіївно! Хочу написати коментар з теми.
    Креативне мислення-мислення здатне до творчості,уміння здійснювате щось нове,це мислення з високим інтелектуальним рівнем,яке допомогає раціонально розв"язувати проблеми. В своїй діяльності я використовую методики критичного мислення,ТРВЗ,РТУ(розвиток творчої уяви),ейдетику.Умови для розвитку креативного мислення такі:учнів переконую в тому,що вони можуть висовувати сміливі гіпотези ,що їх не покарають,ніхто не буде сміятися з їх висловлювань,учням даю час,щоб звикнути до відкритих питань і відповідей,учні знають що їх відповіді можуть відрізнятися,що їх думки цінні і вчитель їх поважає.

    ЛЮДМИЛА КУЧУК

    ВідповістиВидалити
  2. Добрий день.Методична система ЧПКМ в процесі навчання дитини- це сукупність
    різноманітних педагогічних прийомів,
    які спонукають учнів до дослідницької
    творчої активності,створюють умови для
    усвідомлення ними матеріалу,узагальне-
    ння одержаних знань.

    ВідповістиВидалити
  3. Добрий день!Я,Світко Оксана Миколаївна, повністю згодна з думкою колег.

    ВідповістиВидалити
  4. Добрий день! Я вважаю, що основна ціль оновлення початкової освіти - перехід від пасивної моделі навчання до активної та інтерактивної моделей. єнавчально-виховний процес повинен будуватися відповідно потребам особистості та її індивідуальних можливостей, сприяти зростанню самостійності й творчої активності дітей. У центрі навчально-виховного процесу має бути учень. Я згодна, що "креативне мислення" - це інтелектуальна спроможність особистості мислити творчо, доказово міркувати, критично мислити, поважати думку колег, приймати продумані рішення. Умовою стимулювання креативного мислення є інтерактивна модель навчання. Щодо запровадження системи ЧПКМ, я згодна з коментарем Безсмертної Інни. У своїй діяльності я використовую такі методики: "Мозкова атака", "Гронування", "Кубування", "Кероване читання з передбаченням", "Передбачення", "Порушена послідовність", "Взаємного навчання", "Доповідач - респондент", "Джигсоу", "Інтерв'ю". Ці методики сприяють розвитку креативного мислення учнів.

    ВідповістиВидалити
  5. Добрий день! Згодна з коментарем Семенець Л.М. Хочу додати, що методична система ЧПКМ дає вчителям можливість активізувати мислення дітей, формулювати цілі навчання, мотивувати навчання учнів, активно залучати до навчального процесу, стимулювати зміни, заохочувати самовираження та прояви критичного мислення.

    ВідповістиВидалити
  6. Добрий день! Вас вітає Клавдія Скубій. Я повністю згодна з попередніми коментарями. Хочу додати, що креативне мислення - це вміння логично мислити та аргументувати. О.В. Тягло назвав його "присунутою сучасною логікою". Креативне мислення - це мислення соціальне. Тому, для формування в учнів навичок креативного мислення необхідно використовувати інтерактивні методи: парну і групову роботу, дискусії, проекти і письмові роботи.

    ВідповістиВидалити
  7. Існує низка умов,які вчителеві необхідно враховувати,щоб стимулювати креативне мислення,а саме:
    -виділити час та забезпечити можливості для застосування креативного мислення;
    -дозволити учням вільно розмірковувати;
    -приймати різноманітні ідеї та думки;
    -сприяти активному залученню учнів до процесу навчання;
    -забезпечити для учнів безризикове середовище,вільне від негативної оцінки;
    -підтримувати віру у кожного учня в його здатність породжувати креативні судження;
    -цінувати креативні міркування учнів.

    ВідповістиВидалити
  8. Добрий день))Згодна з усіма коментарями колег))Креативне мислення-це не тільки здатність помічати помилки та недоліки у чужій роботі,але й більш широкі здібності аналізувати,виявляти позитивне і негативне.

    ВідповістиВидалити
  9. Добрий день!Я повністю згодна з попередніми коментарями і хочу додати, що ЧПКМ - це універсальна система.За її допомогою вчитель може залучити всіх учнів класу до активного набуття знань, до творчої діяльності,де всі учні стають учителями, а клас - діяльною громадою
    тих, хто вчиться.У своїй діяльності я використовую такістратегії :сенкан,
    позначки, передбачення, кола Венна,
    карусель, інтерв'ю.

    ВідповістиВидалити
  10. Добрий день!Я вважаю, що завдання вчителя - пропонувати свою точку зору з позиції наукового знання, а не змушувати учнів схилятися до своєї думки; розвивати критичне мислення школярів, тобто навчати здатності самостійно аналізувати інформацію. Аргументувати свої думки, змінювати їх, якщо вони неправильні, прагнути пошуку оптимальних рішень, вибирати свою позицію стосовно своїх та інших питань.

    ВідповістиВидалити