вівторок, 17 березня 2009 р.

Інтернет-семінар "Сучасний урок у початковій школі"

Будь-який урок: розвивальний, індивідуально-орієнтований, і традиційний у тому числі, має великий потенціал для рішення нових завдань, що постають перед освітою. Наше завдання сьогодні полягає не в тому, щоби розставити оцінки й указати: цей урок добрий, цей поганий; цей сучасний, а цей застарілий.

Важливе інше - треба зрозуміти:

* що відбувається із сучасним уроком;
* наскільки він ефективний у рішенні нових завдань, що постають перед освітою;
* як ми просунулися за останні роки в розумінні цілей уроку, його структури, змісту та методів навчання;
* як змінюється позиція вчителя й інші питання.

Пропоную ці питання зробити основними в обговоренні проблеми сучасного уроку. І при цьому подивитись на урок крізь призму модернізації освіти.

13 коментарів:

  1. Добрий день. Стрюк Ірина сказала, що на сучасному уроці учням повинно бути цікаво. Вони сміливо, із задоволенням включаються у роботу. Вчительне тільки вдало підбирає зміст уроку, але й залучає до цього виду діяльності учнів. На уроці має вивчатись не формула, не параграф, а закономірність життя. Такі уроки вчать працювати, бути цілеспрямованими і самостійними, творчо активними.

    ВідповістиВидалити
  2. Добрый день!Считаю,что современный урок на данном этапе - это интерактивное обучение. Учитель должен понять основу современной методики:"Помочь это ребенку сделать самому".Необходимо строить уроки так,чтобы ученики чувствовали потребность постоянно учиться,выполнять творческие задания.(Свитко Оксана Николаевна)

    ВідповістиВидалити
  3. Одна из важных задач учителя - мобилизовать учащихся на выполнение поставленных задач, достижение целей непосредственно на уроке. Для этого необходимо спланировать каждый урок, чтобы в нем были предусмотрены самые короткие пути к поставленной цели, и в первую очередь намечены структура, методика и средства обучения в строгом соответствии с поставленной целью.

    ВідповістиВидалити
  4. Важливо,щоб на уроцi учнi не тiльки слухали розповiдь учителя,а й спiвпрацювали з ним, висловлювали свої думки, дiлилися iнформацiєю.Завдання вчителя-пропонувати свою точку зору з позицiї наукового знання,а не змушувати учня схилятися до своєї думки; розвивати критичне мислення школярiв, тобто навчати здатностi самостiйно аналiзувати iнформацiю; формувати вмiння бачити помилки у твердженнях товаришiв; аргументувати свої думки, змiнювати їх, якщо вони неправильнi, прагнути пошуку оптимальних рiшень;обирати свою позицiю стосовно тих чи iнших питань тощо.

    ВідповістиВидалити
  5. Сучасний урок набуває певних змін. Все більше впроваджуються інтерактивні технології в невчально-виховний процес. Залежно від цього змінюєтьсяй структура уроку. Особливого знечення набуває мотивація. Мета уроку - це запрограмований кінцевий результат.

    ВідповістиВидалити
  6. Добрий день! Я вважаю, що сучасний урок набуває ефективних змін у рішенні нових завдань, що постають перед освітою. Сучасний урок спрямований на створення реальних умов становлення особистості учня. Інформаційне навчання поступово переводиться в мотиваційне. На перший план виступає свідома пізнавальна діяльність учнів, а учитель виступає у ролі сростерігача-консультанта. Мета сучасного уроку обов'язково включає передбачення кінцевого результату. Змінюється й структура уроку. Все більшої чінності набуває впровадження інтерактивних технологій. На мою думку, якщо "інтерактивна модель навчання передбачає створення найсприятливіших, комфортних умов, за яких кожен учень відчуватиме свою успішність, інтелектуальну спроможність", то наповнюваність класів не повинна перевищувати 20 учнів.

    ВідповістиВидалити
  7. Добрий день! На сучасному уроці перед вчителем постає задача не тілки формування в учнів певних навичок, а й ключових компетентностей. Такий підхід передбачає формування конкурентоспроможної особистості. Зміст навчання формується "від результату". Тому провідними видами навчально-пізнавальної діяльності учнів стають групові й індивідуальні проекти. На сучасному уроці вчитель створює умови для творчої самореалізації учнів. Учитель виступає у ролі консультанта, порадника, друга.

    ВідповістиВидалити
  8. Добрий день:)Я повністю згодна з коменторем Лювові Семенець щодо сучасного уроку.

    ВідповістиВидалити
  9. Добрий день!Я вважаю, що роль учителя в сучасному уроці стає роллю одного з партнерів у навчальному процессі, вчителі залучають усіх учніво активного одержання знань, складання схем, до творчої діяльності.Усі учні стають учителями, а клас - діяльною громадою тих, хто вчиться.

    ВідповістиВидалити
  10. Здравствуйте! Сейчас существует огромное количество видов уроков, которые дают возможность учителю создать такую учебную среду, в которой теория и практика усваиваются одновременно, а это даёт возможность учащимся формировать характер, развивать мировоззрение, логическое мышление, реализовывать индивидуальные возможности. При этом учебно-воспитательный процесс организовывается так, чтобы дети искали связь между новыми и полученными знаниями.

    ВідповістиВидалити
  11. Добрий день! Я вважаю, що сучасний урок - це основний механізм засвоєння
    школярами стандартів освіти та формування рівня, що перевищує ці стандарти.На уроці в першу чергу формуються компетентності дитини, що
    представляють собою одну із головних ідей модернізації.Саме урок є важливою формою індивідуального підходу до дитини, урахування її інтересів і здатностей, розвитку особистісних якостей, необхідних для життя у сучасному суспільстві.На мою думку, істотний вплив на урок робить новий зміст освіти: варіативні навчальні програми,нове покоління підручників,робочі зошити,різноманітні дидактичні матеріали дозволяють робити урок більш цікавим, яскравим, насиченим.
    Саме зміст, "веде за собою " вчителя, пропонуючи використовувати нові технології навчання, збільшувати частку
    самостійної роботи школярів
    ( проекти, дослідницька й експерементальна діяльність).

    ВідповістиВидалити
  12. Доброе утро!

    Я считаю что современный урок это разумный отбор средств и методов традиционной школы и инновационных технологий. Дойти до каждого ученика, включить его в активный процесс познания, научить творчески мыслить-задача современного урока.

    ВідповістиВидалити
  13. Добрий день, шановні колеги! Цілком згодна з попередніми коментарями. Новітні підходи до уроків, на мій погляд, перед усім стосуються добору навчальної інформації та використання не стандарних методів і прийомів організації навчання на уроці.
    Для якісного оновлення уроків в початнових класів має буде организація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Вимоги до сучасного уроку мотивовані науковою сучанною педагогікою та творчим ставленням і майстерністтю вчителя.

    ВідповістиВидалити